Friday, September 11, 2009

LiVe..LauGh..LoVe

saya belajar bahawa saya x dapat paksa orang lain menyintai saya,
saya hanya dapat melakukan untuk orang yg saya cintai...
saya belajar bahawa sahabat sejati bersama saya dapat melakukan banyak hal & kami memiliki waktu2 terbaik bersama...
saya belajar bahawa persahabatan sejati sentiasa utuh walaupun di pisahkan oleh jarak yg jauh & beberapa diantaranya melahirkan rasa cinta sejati...
saya belajar bahawa jika seseorang tidak menunjukkan perhatian seperti yg saya inginkan, bukan bererti dia x mencintai saya...
saya belajar bahawa sebaik2 pasangan itu, mereka pasti pernah melukai perasaan & untuk itu saya harus memaafkannya...
saya belajar bahawa x la penting apa yg saya miliki tapi apa yg penting adalah siapa saya yg sebenarnya...
saya belajar bahawa saya punya hak untuk marah, tapi itu bukan bererti saya harus benci & berlaku bengis...
saya belajar bahawa kata2 manis tanpa tindakan adalah sbt perpisahan dengan orang yg saya cintai...
saya belajar bahawa orang2 yg saya kasih sering datang & pergi dari kehidupan saya....
dan sekarang...
saya belajar untuk menghargai persahabatan yg Allah kurniakan kepada kite sepenuh hati saya...tanpa mengharapkan apa2 balasan dari mereka...



0 comments: