Friday, December 18, 2009

:: luahan :: utk diriku

.Ya Allah
.Jika dia benar untukku
.Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
.Jika dia bukan milikku
.Damaikanlah hatiku
.Dengan ketentuan-Mu

nape kamu wat aku mcm nie? sehingga aku kesian pd diri sendiri . terlalu menaruh harapan yg tinggi kpd kamu selama 4 thn . hanya Tuhan je yg tahu sakit yg aku lalui selama nie . aku je yg terlalu mengharapkan sesuatu yg indah di penghujungnya . dah macam2 usaha aku wat utk pupuk hubungan kite nie . tp kamu cuma serahkannya pada takdir je . iye mmg btl ajal maut jodoh pertemuan di tangan Tuhan . setidaknya kite jgn lah hanya duduk di sejadah mohon pd Tuhan tanpa usaha kn? knp susah utk kamu menunjukkan keperihatinan, ambil berat kamu kat aku? kenapa hanya aku saja yg buat camtu kat kamu? kenapa aku saja yg beria2 pada kamu? tunjukkan semua tu kat aku je . aku pun x mintak kamu tunjukkan kebahagiaan kita tu depan org lain . tapi pada aku sorang je . tp tu pun x mampu kamu buat utk aku . aku teringin sangat rasa dihargai dan di sayangi seperti org lain . aku sedih sumer di sekeliling aku kecapi sume kebahagiaan bersama org yg mereka sayang . tp aku? walau mcm mana pun aku xpenah luahkan keinginan aku nie pada kamu . aku tahu kamu xsuka dibanding2kan dgn org lain . tapi perasaan aku cam mn? terpaksa lah aku simpan sendiri dan hanya mampu bersabar walau pun sakit utk aku terimanya . di hadapan kawan2 aku, bila mereka bertanyakan ttg kamu, pastinya akan aku bagi reaksi yg kita bahagia . mungkin bahagia utk kamu . tapi sakit sgt utk aku . selama nie aku terlalu setia pada kamu sehingga aku xbg peluang pada org lain . tapi mcm nie ke kesetiaan yg aku pertaruhkan selama nie di balas oleh kamu? aku hanya mampu bersedih je kalo aku igt benda nie sumer . tp kamu faham ke apa perasaan aku . kamu hanya ckp keje aku nie cpt terasa, kck hati, merajuk, kememer . aku pun xnak tu sumer . tp aku yg rasa dan lalui nie sumer . haruslah aku ada perasaan mcm tu kan? knp kamu xnak pandang aku walaupun sedikit sebagai seorang perempuan? hati perempuan mmg mudah tersentuhkan? . begitu juga aku . aku perempuan . kamu jgn lah sama kan aku dgn lelaki . aku xsekuat lelaki mempunyai hati yg keras utk tempuhi nie sumer, utk tak kck hati atau menangis . mmg lelaki ade 9 akal 1 nafsu . perempuan 9 nafsu 1 akal . jd lumrah lah jika aku sebagai perempuan mudah tersentuh . aku sedih kenapa kamu tak bersungguh2 pada aku? kenapa kamu cakap pada aku 'jgn terlalu berharap sesuatu yg indah, skali skale kene igt gak langit tu xselalunya cerah?' sepertinya kamu terlalu berserah . Ya Tuhan kenapa lah mcm nie nasib aku .
terlalu byk kesabaran aku yg dah memakan diri aku sendiri . sekarang kamu suruh aku decide sama ada nak teruskan hubungan nie ke x kalo hidup asyik makan hati dan rasa jemu gan cara kamu layan aku . aku buntu . nak lepaskan kamu, aku sayang kat kamu . tapi sepertinya aku kejam kat kamu, ikat kamu dgn tali utk jadi hak aku seorang . tanpa pikir pilihan kamu sendiri . kamu terpaksa ikut jalan aku, kehendak aku, kemahuan aku . selama 4 thn dh byk kali kamu suruh aku decide utk hubungan kita ni . mst kamu rasa nak aje lepaskan aku kan? yg banyak sgt wat karenah nie . tapi . . . kalau lah kamu mengerti perasaan gan keinginan aku nie .
sekarang kamu membuatkan aku jd redha je pada hubungan nie . mmg sakit kan jika hubungan nie terjalin disebabkan kita yg mencintai tapi bukan kita yg di cintai dulu . aku pasrah . aku berserah!!


BUAT DIRIKU YANG LUPA :

JaNganLaH KaU aNgKuH mElauNgkAn . Si diA kEpUnyAaNmU . AtaU KaU kEpUnyAaN si DiA . KeRaNa HaKikaTnyA . KiTa tiDaK pErNaH MemiLiKi SeSiaPa . WaLau SeKePinG HaTi sEoRaNg iNsaN . Sesungguhnya "AkU TiDaK pErNaH mEmiLiKi DiRimU" "DaN KaU JuA tiDak MeMiLiKi diRikU." Mengertilah . KiTa SeBeNaRnyA kEpuNyaAn . YaNg MaHa EsA . TiAda SesiaPa BerHaK mEmiLiki DiRi KitA . KeCuaLi DIA . DIA mEngAsiHi haMbaNya . DIA mEmiLiki HambaNya . DaN kE pAngKuaN DIA kiTa aKaN kEmBaLi .
.kadang kala ALLAH hilangkan mentari
.kemudian DIA datangkan guruh
.puas kita menangis
.mencari dimana mentari kita
.rupa2nya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yg indah

bersabarlah . ada kemanisan disebalik kepahitan ini


12 comments:

Aus MeLankoLik said...

yuyun..
sabarla ok..
dugaan hidup semua tu..
yang penting adakah kita kuat untuk menghadapi

http://ausmelankolik.blogspot.com/2009/12/perasaan-emosional-harus-di.html

sonata anak kancil said...

semoga tabah mengharungi dugaan yang melanda kehidupan seharian.

salam maal hijrah

Unknown said...

Yuyun..

mungkin ada alasannya dia berbuat begitu..siapa tahu?

hal berkenaan hati ni mmg ssh utk ditaakul..lg kita fikir, lagi skt..tmbh lg jika apa yg kita fikir tu mmg menyakitkan..

jika Yuyun rs ia terus menyakitkan dgn meneruskan hbgn 2, mungkin yuyun patut lpskan dia je..

fikirkan kenapa Allah duga yuyun sebegitu?

hakikatnya yuyun, kita sbg wanita punya ketabahan dan kesabaran lebih dari lelaki..

jadi, walau sedih macam mana pn, yuyun pasti akan bangkit kembali..

dengan syarat,yuyun igt padaNya..rajin2 la wat solat hajat n istikharah..mtk petunjuk drpNya..

salam semangat dan salam maal hijrah..=)

zarim said...

sabar ea..


.kadang kala ALLAH hilangkan mentari
.kemudian DIA datangkan guruh
.puas kita menangis
.mencari dimana mentari kita
.rupa2nya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yg indah

sori copy paste huhu..

Anonymous said...

Ku pinta kpd tuhan setangkai bunga segar diberikanku kaktus berduri,

Ku pinta rama2 & kupu2 penuh warna dinerikan ku ulat berbulu,

Baku sedih & kecewa,

Kemudian kaktus itu berbunga, Indah tidah terhingga..

Tiada lg ulat berbulu yg tggl rama2 & kupu2 penuh warna..

Itulah jalan tuhan..
Indah pada waktnya..
Tuhan tidak memberi apa yg kita harapkan, tp tuhan memberi apa yg kita perlukan..

Kdg2 kita sedih..kecewa..terluka..terseksa..
Tp jauh disana telah teratur yg lebih baik utk kita..

Yuyun said...

AUS :

.macih aus
.4thn yun tempuhi nie. hurmm
.skrg yun bangkit gan semangat baru :)
.ttp buku lama bkk buku baru T__T
.hehee CHAIYOK =)

Yuyun said...

SONATA ANAK KECIL :

. thanx byk2 k =)
.salam maal hijrah

Yuyun said...

ZIHNUN FATIN:

.mm thanx byk2 ea
.mm mmg sakit sgt pk mende nie
.skrg yun redha je
.alhmdulillah yun dh de kekuatan skit
.yun xnk ikutkn prasaan sgt
.pe2 pun thanx, yun appreciate sgt2

Yuyun said...

Cikgu ZARIM :

.thanx byk2
.thanx copy paste T__T
.hehee

Yuyun said...

Anonymous :

.mekacih banyak2 ^.^
."Kdg2 kita sedih, kecewa, terluka, terseksa..Tp jauh disana telah teratur yg lebih baik utk kita.."
.mm suke kate2 nie . btl tu =)
.chaiyok Yuyun ^.^

♥ KyRa CrysTal PinK ♥ said...

Yuyn..Kyra harap yuyun tabah yer..
Jgn sedih2.. Happy2 selau..
If dia jodoh yuyun..insyaAllah akan bersatu juga..
If dia bukan..Kyra pasti Yuyun akan bertemu dgn lelaki yang lagi baik dari dier..
Wanita yang baik adalah untk lelaki yang baik..
Jgn cedey2 yer...

Yuyun said...

kyra :

mm thanx byk2 kyra =)
xpelah yun redha je.
mungkin de hikmah d sebaliknye.
kyra jge zul baik2 tau ;)
sweet couple ^.^