Monday, December 6, 2010

:: salam maal hijrah 1432H ::

DOA AKHIR TAHUN

Maknanya :
Segala puji hanya bagi Allah, tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad Shallallahu 'Alaihi Wasallam serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.

Ya Allah, sesungguhnya pada tahun ini aku telah melakukan laranganMu tetapi aku masih belum bertaubat sedangkan Engkau tidak redha dan melupai perkara itu. Engkau telah menangguhkan azabMu yang telah ditetapkan kepadaku. Engkau telah memerintahkan supaya aku bertaubat dari kesalahan itu. Sesungguhnya pada hari ini aku memohon keampunan dariMu, ampunilah aku dan apa yang telah aku lakukan pada tahun ini yang Engkau redhai dan Engkau janjikan pahala maka aku memohonnya daripada Engkau. Ya Allah, ya Karim, ya dzaljalali wal ikram.

Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad Shallallahu 'Alaihi Wasallam serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.. Segala puji hanya bagi Allah, tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam...
Amiin ❤

. hijrah kita ke arah pembaharuan diri yg baik kpd yg t'baik
. reformasi hati dari yg bersih kpd yg lebih suci
. hijrah kita kerana ALLAH
. berubah kita kerana-Nya juga
. semoga amalan kebaikan berkekalan selamanya
&
. diterima Yang Maha Esa
. Aaamiiinn~


0 comments: